به محض پایان ارزیابی‌ها، روند پرداخت خسارات اردبیل آغاز می‌شود

نخست / اخبار / به محض پایان ارزیابی‌ها، روند پرداخت خسارات اردبیل آغاز می‌شود
به محض پایان ارزیابی‌ها، روند پرداخت خسارات اردبیل آغاز می‌شود

به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، ارزیابی واحدهای خسارت دیده استان اردبیل آغاز شده است.

روز یکشنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲، نمایندگان صندوق از واحدهای آسیب‌دیده استان اردبیل، بازدید به عمل آوردند. در این بازدید که با هدف بررسی ابعاد خسارات و تسریع روند پرداخت انجام شد، ناصر یارمحمدیان، عضو هیات عامل و معاون فنی‌بیمه‌ای صندوق با نظارت مستقیم بر روند ارزیابی واحدهای آسیب‌دیده، با معاون عمرانی استانداری اردبیل دیدار کرد.

یارمحمدیان ضمن همدردی با مردم اردبیل درخصوص میزان و شرایط دریافت خسارت وارده گفت:« مالکان واحدهای مسکونی دارای انشعاب قانونی برق که از سال ۱۴۰۰ به بعد دچار خسارت ناشی از حوادث طبیعی شده‌اند، در مناطق شهری حداکثر ۳۱ و در مناطق روستایی ۲۵ میلیون تومان می‌توانند از این صندوق دریافت کنند.

سپس در جلسه‌ای با حضور مدیران استان و فرمانداران شهرستان‌های خسارت دیده، پس از معرفی صندوق، شیوه ثبت خسارات در سامانه، سازوکار صندوق و نحوه ارزیابی و پرداخت خسارت‌ها تشریح شد. همچنین فرمانداران پس از ارائه گزارش از آمار خسارات ثبت شده، به چالش‌های این مسیر پرداختند.

گفتنی است که معاونت فنی و بیمه‌ای صندوق تعداد خسارت‌های پرداخت شده از ابتدای تشکیل صندوق را را ۵۲۰۰ مورد اعلام کرده و گفت: در فاز جدید ارزیابی‌ها، ۱۹۰۰۰ مورد در هشت استان دست ارزیابی است.

گزارش تصویری این بازدید: